Отримання ліцензії для лабораторії: вимоги до оснащення

Якщо вас цікавить ліцензія на приватну лабораторію, варто звернути особливу увагу на вимоги до приміщення та його оснащення. В даній публікації їх буде розглянуто більш детально, а також буде зазначений порядок підготовки й подання відповідних документів.

Ліцензійні вимоги до розташування та планування

Приміщення для облаштування лабораторії має відповідати нормам: зазначеним у ДБН В.2.2-10-2001. Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я та ДБН В.2.2-15:2019 Житлові будинки. Основні положення.

Головна вимога — розташування у нежитловому фонді, обладнання окремого входу та протипожежного, тобто, запасного виходу. Крім того, низка умов висувається до планування лабораторії. Згідно із документом, вказаним вище, нерухомість має обов’язково включати наступні приміщення:

  • хол (коридор), у якому пацієнти очікуватимуть прийому;

  • кабінет, де безпосередньо забиратиметься матеріал для аналізів;

  • лаборантська;

  • мийна кімната;

  • кімната для відпочинку персоналу;

  • кімната для зберігання інвентарю;

  • санвузол (бажано окремі санвузли для персоналу та відвідувачів).

Що стосується кімнати для відпочинку персоналу, про яку було згадано вище, то її площа загалом залежить від кількості спеціалістів, які працюють в лабораторії. Хоча мінімальна площа — це чотири квадратних метри, бажано робити таке приміщення більшим — від десяти квадратних метрів

Документи для ліцензування

Після того, як нерухомість для оренди з метою облаштування лабораторії знайдена, важливо правильно оформити відповідний договір. Перш за все, варто спочатку зареєструвати юридичну особу, а вже потім — від її імені — підписати договір оренди.

Після цього необхідно укласти договори з компаніями, які проводитимуть:

  • утилізацію медичних відходів;

  • вивіз сміття

  • дезінфекцію, дератизацію, дезінсекцію;

  • лабораторні дослідження (змиви).

Ці договори необхідно оформити ще до моменту проходження санітарно-епідеміологічного обстеження. Після цього, щоб оформити відповідний акт, до місцевих управлінь Держпродспоживслужби або лабораторних центрів МОЗ України необхідно подати заяву разом із такими документами:

  • витяг про реєстрацію юридичної особи;

  • договір оренди із схематичним планом приміщення:

  • протоколи лабораторних досліджень;

  • графік роботи, тобто коли мед персонал знаходиметься в лабораторії.

Інші документи, якщо вони знадобляться, можна передавати безпосередньо в ході проведення експертизи на об'єкті. Коли акт санітарно-епідеміологічного обстеження буде отримано, його необхідно додати до пакета документів, що подається разом із заявою до органу, що ліцензує.

Підготував Валерій КРИВОРОТ

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *