Хто такий медіатор: особливості професії

Професійне навчання зазвичай є однією з важливих складових успішної кар'єри та високооплачуваної роботи. На кого піти вчитися залежить від особистих уподобань кожної людини.

Але щоб досягти бажаного результату, у професії та навчанні мають поєднуватися три фактори: залученість, перспективність та можливість кар'єрного зростання.

В останні роки професія медіатора набирає популярності. Ця людина є неупередженим посередником між двома конфліктними сторонами. Відучитися на магістра медіації та менеджменту конфліктів можна у бізнес-школі «КРОК». Програма навчання триває 1 рік 4 місяці, а докладніше про умови можна дізнатися на сайті школи.

Хто такий медіатор

Медіатор – посередник між конфліктними сторонами у цивільних, адміністративних та кримінальних справах. Його діяльність – спрямоване врегулювання розбіжностей. При цьому медіатор не приймає нічий бік — це його основна відмінність від адвокатів та суддів.

Під час появи перших цивілізацій медіація як рід діяльності почала зароджуватися. Найчастіше до послуг професіоналів вдавалися торговці, щоб не доводити справу до суду та влади. У Середньовіччі потреба у медіаторах відпала, бо закони встановлював той, хто багатший. Але у XX столітті професія почала відроджуватися.

У сучасному світі першими країнами, які узаконили послуги медіаторів, стали США, Австралія та Великобританія. Пізніше це зробили багато країн Західної Європи. У країнах СНД зародження медіації розпочалося з настанням нового тисячоліття.

Особливості професії медіатора

Медіатор допомагає конфліктним сторонам знайти компроміс поза стінами суду. Він є третьою незалежною стороною, яка не має власної вигоди у результаті справи. Медіатор та менеджмент конфліктів допоможе вирішити різні суперечки, у тому числі сімейні, громадські, ділові та інші.

Основне завдання професіонала — допомогти сторонам дійти порозуміння. Щоб вони без зайвих емоцій могли оцінити всю ситуацію, вислухати одне одного, знайти рішення та точки дотику. Суд не призначає медіатора. Його знаходять саме учасники конфлікту, керуючись власними уподобаннями. Якщо клієнти навіть у цьому питанні не можуть знайти спільну неупереджену сторону, то можна найняти двох спеціалістів. Процес називатиметься ко-медіацією.

Які знання та навички необхідні медіатору

Бажання бути потрібним фахівцем це добре. Якщо ви хочете стати високооплачуваним медіатором, знадобляться такі навички та знання з різних областей:

  • законодавчої бази, яка зможе врегулювати конфлікт, що склався;
  • психологічні приймання та здатність використовувати їх на практиці, щоб допомогти клієнтам налагодити зв'язок між собою;
  • самовладання;
  • бути добрим і уважним слухачем під час всього процесу, помічати дрібниці, вміти знаходити лазівки для вирішення конфлікту;
  • працювати з інформаційними технологіями, щоб у разі потреби проводити консультації під час відеоконференцій.

Але все ж таки головна риса медіатора — вміння відсторонюватися від ситуації і розглядати її з усіх боків. Це дозволяє розглянути конфлікт незацікавленим поглядом, помітити деталі та знайти кілька шляхів вирішення спору.

Переваги професії мають бути пов'язані з характером і навіть способом життя. Діяльність медіатора мається на увазі вільний графік роботи, широке коло знайомств, відсутність рутини як такого робочого місця, високий заробіток. Але якщо в людини не розвинена самодисципліна або їй не подобається заводити нові знайомства, то професія медіатора буде дуже складною.

Підготував Валерій КРИВОРОТ

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *