Якщо вас цікавить ліцензія на приватну лабораторію, варто звернути особливу увагу на вимоги до приміщення та його оснащення. В даній публікації їх буде розглянуто більш детально, а також буде зазначений порядок підготовки й подання відповідних документів.
Ліцензійні вимоги до розташування та планування
Приміщення для облаштування лабораторії має відповідати нормам: зазначеним у ДБН В.2.2-10-2001. Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я та ДБН В.2.2-15:2019 Житлові будинки. Основні положення.
Головна вимога — розташування у нежитловому фонді, обладнання окремого входу та протипожежного, тобто, запасного виходу. Крім того, низка умов висувається до планування лабораторії. Згідно із документом, вказаним вище, нерухомість має обов’язково включати наступні приміщення:
-
хол (коридор), у якому пацієнти очікуватимуть прийому;
-
кабінет, де безпосередньо забиратиметься матеріал для аналізів;
-
лаборантська;
-
мийна кімната;
-
кімната для відпочинку персоналу;
-
кімната для зберігання інвентарю;
-
санвузол (бажано окремі санвузли для персоналу та відвідувачів).
Що стосується кімнати для відпочинку персоналу, про яку було згадано вище, то її площа загалом залежить від кількості спеціалістів, які працюють в лабораторії. Хоча мінімальна площа — це чотири квадратних метри, бажано робити таке приміщення більшим — від десяти квадратних метрів
Документи для ліцензування
Після того, як нерухомість для оренди з метою облаштування лабораторії знайдена, важливо правильно оформити відповідний договір. Перш за все, варто спочатку зареєструвати юридичну особу, а вже потім — від її імені — підписати договір оренди.
Після цього необхідно укласти договори з компаніями, які проводитимуть:
-
утилізацію медичних відходів;
-
вивіз сміття
-
дезінфекцію, дератизацію, дезінсекцію;
-
лабораторні дослідження (змиви).
Ці договори необхідно оформити ще до моменту проходження санітарно-епідеміологічного обстеження. Після цього, щоб оформити відповідний акт, до місцевих управлінь Держпродспоживслужби або лабораторних центрів МОЗ України необхідно подати заяву разом із такими документами:
-
витяг про реєстрацію юридичної особи;
-
договір оренди із схематичним планом приміщення:
-
протоколи лабораторних досліджень;
-
графік роботи, тобто коли мед персонал знаходиметься в лабораторії.
Інші документи, якщо вони знадобляться, можна передавати безпосередньо в ході проведення експертизи на об'єкті. Коли акт санітарно-епідеміологічного обстеження буде отримано, його необхідно додати до пакета документів, що подається разом із заявою до органу, що ліцензує.
Підготував Валерій КРИВОРОТ
Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!