Валентин Салі розповів, у яких випадках можна викликати службу «101».
З початку 2022 року в Ренійській громаді караули 31-ї ДПРЧ виїжджали за межі частини 276 разів, з них виїздів на пожежі було 197 – це вдвічі більше, ніж за останні два роки.
Чому ж пожежі у нас почали виникати частіше? Про це ми сьогодні розмовляємо з начальником Ренійської 31-ї ДПРЧ Валентином Салі.
-Валентин, наймасштабнішою пожежею цього року було спалах автоцистерн з паливом на території Ренійського порту.
— Так, виникла велика загроза для інфраструктури підприємства, залізничних вагонів, адже горіло 60 тон палива! Вважаю, що ми добре спрацювали: спільно з рятувальною службою порту ліквідували пожежу протягом години. Це показало, що ми добре підготовлені, ми можемо виконувати поставлені завдання.
-Ще одна пожежа чималих масштабів сталася за містом у липні, коли спалахнула суха рослинність на фазендах. Тоді вогонь підійшов впритул до міжнародного пункту пропуску у напрямку Джурджулешти, довелося терміново виводити з небезпечної зони весь автотранспорт.
— Додам: ще була реальна загроза переходу вогню на ліс за дорогою Дружби. Ми працювали на ліквідації цієї пожежі дуже довго, залучали варти і порту, і нафтобази,і місцевої пожежної охорони. А знаєте, в чому була причина цієї пожежі? Один громадянин прибирав свою фазенду, де росте виноградник: зібрав у купу лозу, суху траву і вирішив усе це спалити. Вітер роздув вогонь – і ось результат…
-Коли розпочалася широкомасштабна війна в Україні, було оголошено: спалювання сухої рослинності дорівнюватиме диверсії…
— Законодавством України однозначно заборонено спалювання сухої рослинності. Але громадяни збирають листя та сміття у купи і зазвичай недалеко від будинку спалюють. В результаті горить будинок. І це було неодноразово!
Буває, господар контролює багаття, не відходить від нього, доки не згасне. Але через годину іскра із залишків жару летить додому, потрапляє на суху деревину покрівлі, починається тління, вітер його роздмухує – і відбувається те, що відбувається. Цього року така пожежа сталася в селі Долинське: господар будинку обурювався,: як це так, ні з того, ні з цього будинок в нього зайнявся?!. Але сусіди розповіли, що годину тому він на городі спалював сухе листя…
Ще один недавній приклад – на хуторі Кірган. Громадянин зібрав у своєму дворі суху траву, сміття та вирішив спалити. А у його сусіда трава не була прибрана: іскра перекинулася – і дача сусіда згоріла.
Збільшення кількості пожеж пов'язане з тим, що змінюється клімат, стало менше дощів. Горить суха трава та очерет вздовж трас, на узбережжі озер та Дунаю, на полях та занедбаних фазендах. Найбільше таких пожеж навесні та влітку.
Як зменшити ризики? Кожен господар зобов'язаний у чистоті утримувати своє домоволодіння та територію навколо нього, вчасно прибирати траву.
— Сьогодні 31-ша ДПРЧ не тільки гасить пожежі, у вашої служби є й інші функції…
— Відповідно до статті 22 Кодексу цивільного захисту України, окрім гасіння пожеж нашим завданням, як сил цивільного захисту, є також проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій та інші спеціальні роботи. Так, з початку 2022 року було 62 виїзди на надзвичайні ситуації (наприклад, дорожньо-транспортні пригоди) та надзвичайні події (наприклад, у квартирі залишилася маленька дитина, яка не може відчинити двері зсередини, тощо).
Однак хочу наголосити громадянам, які часто звертаються до служби порятунку «101» з вимогами: «Я загубила ключі від квартири, приїдьте відкрийте мені квартиру», «В мене у під’їзді сидить зла собака, приїдьте виженіть її, ви зобов’язані», «До нас у кімнату заповзла змія, приїдьте спіймайте її», що ДСНС реагує на всі виклики, що визначені Кодексом цивільного захисту. Відловлювання змій, вигін собак з під’їздів, відкривання дверей квартир громадянам, які через свою необережність загубили ключі, не належить до нашої компетенції.
З приводу відчинення дверей квартир хочу додати, що у нас є два варіанти виїзду на відчинення квартир громадянам: Перший – після надходження виклику до «101» від співробітників поліції щодо небезпеки у квартирі, або неможливості доступу до хворої людини, або інші події, що становить загрозу життю та здоров’ю людини, що знаходиться за зачиненими дверима. Другий – надання платних послуг з відкривання квартир громадян та грат на вікнах і балконах, відповідно до постанови КМУ № 1102 від 26.10.2011 року. І в завершення цієї теми, хочу додати, що наша служба не відкриває замки, а проводить заходи з відчинення дверей за допомогою шанцевого інструменту або гідравлічного інструменту, тобто двері будуть пошкоджені в любому випадку.
Ще один напрямок діяльності 31-ої ДПРЧ — участь у забезпеченні пожежно-техногенної безпеки. Наприклад, якщо в порту перевантажується небезпечний вантаж, ми виїжджаємо та забезпечуємо пожежну безпеку у заданому місці.
За планом у нас йде відпрацювання карток та планів пожежогасіння. Що це таке? У нас в громаді є перелік з 79 особливо важливих об'єктів, і на кожен з них є схема і повністю розписаний алгоритм пожежогасіння. Наприклад, не дай Боже, спалахнула школа: караул при виїзді бере план пожежогасіння, де намальована готова схема будівлі, зазначена кількість персоналу та дітей у школі, місце розташування найближчого вододжерела. Ми постійно перевіряємо такі об'єкти, адже, можливо, під час ремонту було встановлено якісь перегородки, проведено перепланування: ми звіряємо зі своїми схемами, вносимо корективи. Все це називається відпрацюванням планів пожежогасіння, і ми цим постійно займаємось.
-Нещодавно ви, наші рятувальники, відзначали професійне свято, вам, Валентин, та вашим товаришам по службі вручалися нагороди за доблесну службу. Я звернула увагу на те, що особистий склад Ренійської 31-ї ДПРЧ помітно помолодшав.
— Так, багато наших ветеранів пішли на заслужений відпочинок, сьогодні 50% колективу — це молоді хлопці, які люблять свою роботу і готові виконувати навіть найскладніші завдання. А ще у нас відбулися зміни і в самій частині: самотужки ми відремонтували всі службові приміщення – бокси, вбиральні, пункти зв’язку частини, спальне приміщення та інші. Ми утримуємо в порядку техніку та обладнання. Наприклад, реанімували мобільний автономний пункт обігріву, забезпечений водою, електрикою, опаленням – це на випадок надзвичайних ситуацій у зимовий час.
У диспетчерській, де було завжди прохолодно, зробили теплу підлогу. У спальному приміщенні встановили нормальні ліжка, обладнали санвузли. Все це зробили власноруч наші співробітники. Тобто наш колектив – кожен своєю посильною працею – створив нормальні побутові умови. Кожен із нас проводить на службі значну частину свого життя, ми приходимо сюди не просто пересидіти і думати лише про одне – якнайшвидше піти додому. Повинні бути створені такі умови, щоб кожному було приємно приходити у частину і робити свою роботу. Від цього залежить результат – чітке виконання завдань у будь який час доби.
Антоніна БОНДАРЕВА
Понравилась статья? Поделитесь с друзьями!